Paradicsomos Maszatoló

IMG_4188

Szerintem az ember életében nem csak helyzetekhez és döntésekhez kell felnőni, hanem ízekhez is. A Paradicsomos Maszatoló (továbbiakban PM) nálam tipikusan az az étel, amit ha pár évvel ezelőtt raknak az orrom elé, biztosan prüszkölve utasítottam volna vissza. Ennek egyik oka az ízvilágát uraló feta sajt, de az sem volt olyan rég, amikor még a paradicsommal sem ápoltam közelebbi kapcsolatot.

IMG_4168

Az idő ugyan mindent megszépít, de ha nem csal a memóriám talán olyan 16-17 éves koromig nem ettem meg a nyers paradicsomot. Határozottan emlékszem, hogy az éjszaka közepén egyszer csak megébredtem, kivágtattam a konyhába és a fellelhető paradicsom felét hajnali négy körül elfogyasztottam, a másik felét a reggeli kávém után. Fogyókúrás egy nap volt, azt elárulom. Na, azóta eszem paradicsomot. A fetával kapcsolatban nincsek ennyire elválólagos élményeim, az inkább valahogy bekúszott a menürendembe az ajtó alatti résen.

Nem hablatyolok tovább, lássuk mi kell a PM-hez:

1 rőf leveles tészta – boltit használtam, mea culpa maxima, de az én türelmemnek is van határa. Leves tésztát minden további nélkül csinálok, a levelessel már gondjaim akadnak

Minimum 200 gr feta sajt 

900-1000 gr apró szemű paradicsom – a vizuális elégedettségi szintet növelhetjük ha különböző színű paradicsomot használunk.

2-3 suhintásnyi oliva olaj – gasztrohaveroknak netán ízesített, én jalapenos oliva olajat használtam

friss zöldfűszerek/zöldlevelek – nálam az oregánó és a koriander került dobogós helyre, de senki ne riadjon vissza a snidling/rozmaring/petrezselyem használatától

Prelude: ahhoz, hogy önfeledten tudjunk maszatolni első körben elő kell készítsük a terepet, hevítsük a sütőnket 190 fokra. Amíg hevül addig szépen terítsük ki egy tepsin a rőf leveles tésztánkat, aki akar használhat sütőpapírt alatta, majd tapicskoljuk ki a sarkokat. Nehezéket rakjunk rá, rakoncátlan pártnert vagy csak egy újabb adag sütőpapírt rizzsel, rozzsal nádi hegedűvel és süssünk rajta 20-25 percet. Ha a szélek kezdenek aranybarnulni már készen van.

Ez a 20-25 perc várakozás pont arra lesz elég, hogy a paradicsomokat megmossuk és egy kisebb edényben oliva olajjal meglocsolva elrendezzük őket. A fennmaradó időben pedig lehet nyugodtan CandyCrashezni. A tészta után mehetnek a paradicsomok a sütőbe, 10-15 perc alatt egészségesen összeszottyadnak és mennyei illatot árasztanak magukból.

IMG_4197

Ha ez is kész, akkor távolítsuk el a nehezéket a tésztáról, keressük elő a fetát és indulhat a nagybetűs maszatolás. Nem tudom ki hogy van ezzel a dologgal, de én szeretem érinteni az ételeimet. Kivéve persze ha nem tűzforró. Egyrészt szerintem sokkal emberközelibb lesz maga a folyamat másrészt a francnak van kedve állandóan ezer meg egy edényt, eszközt elmosogatni avagy a mosogatógépbe berakni.

IMG_4172

Így aztán odakészítek mindent kéznyújtásnyira és nekiesek. A zöld dolgokat feldarabolva, a fetát, a tésztát, a paradicsomokat, hogy semmi akadálya ne legyen a csoda megtörténésének. A fetát apró darabokra tördelve elterítem a tésztán, majd meghintem egy adag oregánóval, arra jöhetnek rá a plottyadt paradicsomok, egy marok koriander és végül a suhintásnyi oliva olaj.

IMG_4183

Majd könyékig szottyos kézzel beteszem a maszatolmányomat a sütőbe és 220 fokon 10-15 perc alatt tökéletesre sütöm. Az étel az alkotó elemek miatt kissé savas de megfelelő mennyiségű fröccsel kiválóan lúgosítható. Én Aperol spritzel imádom.

IMG_4193

Mától maszatoljon mindenki más kedvére (is)

IMG_4192

Leave a Reply

